دندانپزشک خوب در یوسف آباد

مطب دندانپزشکی دکتر حامد بصیرزاده، جراح و دندانپزشک تهران

دندانپزشک خوب در یوسف آباد

مطب دندانپزشکی دکتر حامد بصیرزاده، جراح و دندانپزشک تهران

از آیکیا چه میدانید ؟

از آیکیا چه میدانید ؟







آیکیا چیست ؟


آیکیا یک شرکت سوئدی تولید کننده لوازم داخلی منزل است، این شرکت جمعا 231 فروشگاه در 33 کشور دنیا دارد، همچنین 29 فروشگاه در حال بازگشایی نیز در سال 2009 افتتاح خواهند شد. شرکت IKEA توسط آقای ingvar Kampard در سال 1943 ،‌در حالیکه ایشان فقط 17 سال سن داشت، پایه گذاری شد. وی حرف اول اسم خود و حرف اول فامیلی خود را در کنار حرف اول دهکده و منطقه ای که در سوئد به دنیا آمده بود (Elmtaryd Farm in Agunnaryd )را کنار هم نهاد و نام IKEA را ساخت. نام این شرکت عموما ایکیا  (IPA /i'ke.a/) تلفظ می شود ولی در بسیاری از کشورهای اروپایی (IPA /aɪ'ki:ə/) یا آیکیا تلفظ می شود. هم وزن با کلمه Idea .



آقای اینگوارد کمپارد بنیان گذار IKEA


 

چه چیزی IKEA را تا به این حد پر طرفدار کرده است ؟

اگر تا به حال از محصولات IKEA خریداری کرده باشید می دانید که محصولات این شرکت همگی به صورت Flat pack  هستند، به این معنی که نیاز به مونتاژ شدن و سرهم کردن دارند. این امر سبب می شود که هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا کند، هزینه های انبارداری کم شود و از همه مهمتر شما هزینه ای بابت مونتاژ کردن آنها نمی پردازید و عملا با سرهم کردن این اجناس توسط خودتان، هزینه ای که شرکتهای دیگر از شما برای مونتاژ اخذ می کنند، در جیب خودتان باقی می ماند. مزیت دیگری که این نوع بسته بندی دارد این است که شما نیاز به ماشین باری برای حمل و نقل محصولات به درب منزلتان ندارید و می توانید با وسیله نقلیه خودتان محصولات خریداری شده را به منزلتان انتقال دهید. در نهایت همه اینها سبب می شود که شما هزینه های کمتری بپردازید و بتوانید محصول دلخواهتان را با قیمت نازلی تهیه کنید.
طراحی محصولات IKEA دیگر مزیت بزرگ محصولات این شرکت است. این شرکت با داشتن طراحان بسیار زبده و خلاق ، محصولاتی را طراحی می کند که بیشترین سازگاری را با نیازهای مشتریان داشته باشد و به تمامی جزدیات آنها فکر شده باشد. به عنوان مثال یکی از طراحان سوئدی IKEA برای طراحی یک صندلی نعنویی (Rocking Chair) حصیری، مدت 6 ماه در هند،‌به بررسی رفتار این نوع خاص حصیر پرداخت تا بتواند در نهایت صندلی  Golholmen را طراحی کند. در کتاتلوگ IKEA کنار نام هر یک از محصولات نام طراح آن نیز درج شده است.
حتما کاتالوگ های IKEA را دیده اید، این کاتالوگها هر ساله با درج محصولات جدید ، در 27 زبان، چاپ می شوند. شاید جالب باشد که بدانید تا قبل از سال 2006، بیشترین مجلدی که توسط بشر در کره زمان چاپ شده بود کتاب انجیل بود ولی در سال 2006، کاتالوگ IKEA  با تیراژ 160 میلیون نسخه، این رکورد را می شکند و در صدر قرار می گیرد. در کتاتلوگ 200 IKEA تعداد 12000 قلم جنس معرفی شده اند.





آیا محصولات IKEA چینی است ؟

شما ممکن است بارها این جمله را از دوستان و آشنایان شنیده باشید که محصولات IKEA ارزان قیمت و بی کیفیت است و یا این محصولات چینی است و برای قشر کم درآمد ساخته شده است. ولی آیا حقیقت چنین است ؟.
اصالت این شرکت سوئدی است و این نکته روی تمامی Label  های اجناس IKEA درج شده است  ولی محصولات این شرکت در اقصی نقاط دنیا تولید می شود : 67% درصد محصولات در اروپا ،30% در آسیا  و 3% در آمریکای شمالی تولید می شود. ( فقط 18% از محصولات IKEAدر چین تولید می گردد.
دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که : از کل میزان فروش ، 81% در اروپا ، 16% در آمریکای شمالی و فقط 3% در آسیا و استرالیا انجام می شود.






  منبع: http://formdd.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد